WSPÓŁPRACA WEBER SHANDWICK Z PROF. HERTZ: JAK MARKI ANGAŻUJĄ GENERACJĘ K

poniedziałek 18 kwietnia, 2016

Weber Shandwick nawiązał partnerstwo z Noreeną Hertz, uznanym ekonomistą, autorem oraz strategiem, profesorem honorowym University College London i wykładowcą Cambridge.

Partnerstwo zostało oficjalnie zainicjowane w trakcie europejskiego Adweek w kwietniu i skupiać się będzie na badaniach realizowanych przez Hertz nad Generacją K. Pokolenie K to osoby w wieku 14-21 lat, zaś określenie zostało im nadane przez samą badaczkę w nawiązaniu do postaci Katniss Everdeen – głównej bohaterki serii “Igrzyska Śmierci”.

Z badań, przeprowadzonych przez Hertz wynika, że nastawienie tego pokolenia przyszłych konsumentów i pracowników znacząco różni się od wcześniejszej grupy określanej mianem millenialsów i posiada własne, nowe wzorce zachowania, angażowania się i konsumpcji. Zdaniem Weber Shandwick stanowi to znaczące wyzwania dla marek, które traktują to pokolenie identycznie jak millenialsów, ale również jest to ogromna szansa dla firm ze względu na ich stale rosnącą siłę nabywczą, stanowiącą już ponad 150 miliardów euro w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

W ciągu ostatniego roku,  prace profesor Hertz nad generacja K uzyskały ogromny międzynarodowy zasięg i coraz częściej cytowane są przez media, nie tylko europejskie, ale również amerykańskie, a nawet chińskie. Dodatkowo, inicjują dyskusje w trakcie takich konferencji jak Światowe Forum Ekonomiczne (ang. The World Economic Forum), czy Google Zeitgeist.

Profesor Hertz powiedziała: „Cieszę się z podjęcia współpracy z Weber Shandwick oraz faktu, że moje badania pomogą markom i firmom lepiej angażować oraz rozumieć postępujące zmiany demograficzne”.

Colin Byrne, CEO ds. Regionu EMEA, powiedział: „Profesor Noreen jest inspiracją dla liderów. Jej badania przykuły uwagę znaczących mediów, korporacji i samych marek. Zrozumienie tej rosnącej generacji i tego, jak ona rożni się od generacji Y jest kluczowe dla marek i firm w przyszłości”.