WEBER SHANDWICK WYBRANY GLOBALNĄ AGENCJĄ ROKU PRZEZ THE HOLMES REPORT PODCZAS GALI SABRE AWARDS

piątek 27 października, 2017

Weber Shandwick, jedna z wiodących globalnych firm działających w obszarze komunikacji i zaangażowania, została wyróżniona jako Globalna Agencja Roku 2017 przez The Holmes Report na corocznej międzynarodowej ceremonii rozdania nagród SABRE Awards. Weber Shandwick jest pierwszą agencją w historii, której jednocześnie udało się zdobyć kilka tytułów Regionalnej Agencji Roku: w regionie Azji i Pacyfiku, w Ameryce Północnej, a także w regionie Europy, Bliskiego Wchodu oraz Afryki. Ponadto agencja otrzymała dwie nagrody SABRE za przełomowe kampanie stworzone we współpracy z ActionAid UK oraz Albą Chunkuk, które zostały wyróżnione jako jedne z najlepszych kampanii 2017 roku.

„Uznanie nas za lidera w najważniejszych regionach świata przez The Holmes Report odzwierciedla siłę naszej globalnej sieci, a w szczególności zespołów we wszystkich naszych biurach, które z pasją i konsekwencją pracują nad wizerunkiem naszych klientów i poprzez strategiczną komunikację pomagają rozwiązywać problemy i osiągać zamierzone rezultaty” – powiedział Andy Polansky, CEO, Weber Shandwick. „Gratulacje dla wszystkich naszych pracowników z całego świata, a także dla naszych klientów, którzy co roku dostarczają nam inspiracji do tworzenia jednych z najbardziej angażujących i wpływowych globalnych kampanii”.

W 2017 roku agencja Weber Shandwick znalazła się w czołówce zestawienia Global Creative Index, publikowanego przez The Holmes Report. W ciągu ostatnich trzech lat agencja po raz drugi została uznana za wiodącą firmę z branży kreatywnej. Ponadto, agencja Weber Shandwick została po raz trzeci z rzędu wybrana Globalną Agencją Roku przez PRWeek oraz jako jedyna firma PR otrzymała wyróżnienie od Advertising Age i znalazła się na liście najlepszych agencji – Agency A-List.

Wyróżnione Kampanie

Przygotowana w ramach współpracy Weber Shandwick z ActionAid UK, kampania „#BrutalCut” skupiła się na zwiększeniu świadomości społecznej na temat obrzezania kobiet w Kenii. Została ona uznana przez The Holmes Report za jedną z 10 najlepszych kampanii 2017 roku. Dotarcie z przekazem kampanii „#BrutalCut” przekroczyło 152 milionów osób i zainicjowało tysiące wypowiedzi w internecie. Jest to również najczęściej nagradzana kampania stworzona przez Weber Shandwick w regionie Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki, wyróżniona między innymi dwoma srebrnymi statuetkami na Gali Cannes Lions w 2017 roku.

Wśród 30 najlepszych kampanii 2017 roku znalazła się również zrealizowana przez Albę Chunkuk i agencję Weber Shandwick kampania „How Korean Part-Time Workers Got Full-Time Respect”, której celem było zwrócenie uwagi na trudną sytuację zmarginalizowanych i źle traktowanych pracowników zatrudnionych w niepełnym wymiarze godzin. Kampania wykorzystała popularność influencerów i celebrytów do uznania i nagrodzenia codziennej, ciężkiej pracy tysięcy Koreańczyków. Kampania zyskała międzynarodową sławę i rozgłos oraz tytuł Kampanii Roku na Gali Asia Pacific Excellence Awards i został wyróżniona srebrną i brązową statuetką na Gali PR Awards Asia 2017.

Zagadka Kulturowa

Podczas Globalnego Szczytu Public Relations zorganizowanego przez The Holmes Report, Gail Heimann, Prezes Weber Shandwick, wraz z ekspertami z branży marketingu: Judy Berei z Excedrin Global Brand Lead, GSK Consumer Healthcare oraz Tracy Quan, Associate Vice President, Global Brand Communications, Royal Caribbean, poprowadziła dyskusję na temat relacji między markami w kulturze. Sesja pod tytułem „Zagadka Kulturowa – Kultura w Markach czy Marki w Kulturze. A może jedno i drugie. Mediacja. Konwersacja” zgłębiła szanse, realne warunki i ryzyko angażowania się w kulturę w czasie rzeczywistym i zapewniła wgląd w prawidłowe nawigowanie procesami kulturowymi, by efektywną pracą osiągnąć zamierzone rezultaty i długotrwałą wartość dla marek i firm.

Komentując kampanię marki Excedrin „Migraine Experience”, która wykorzystała rzeczywistość rozszerzoną by obalić błędne przeświadczenie, że migrena to „tylko mocniejszy ból głowy”, Judy Berei powiedziała, że ta praca jest świetnym przykładem wykorzystania technologii do opowiedzenia historii. Kampania zdobyła trzy statuetki na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions w 2016 roku.

Armator Royal Caribbean również odniósł spektakularny sukces w integrowaniu biznesu z kulturą, wykorzystując letnie zaćmienie słońca do zorganizowania  na samym środku morza niepowtarzalnego koncertu „Total Eclipse of the Heart” z udziałem Bonnie Tyler. Tracy Quan dodała, że niezwykle istotnym aspektem w sprawach kultury jest wykorzystywanie okazji, jakie stwarza nam świat i szybkie reagowanie na nowe możliwości.