REPUTACJA GWARANCJĄ SUKCESU MARKI II: W DOBREJ WIERZE

środa 15 lutego, 2017

Agencja Weber Shandwick, wspólnie z instytutem badawczym KRC Research, opublikowała drugą odsłonę raportu „Reputacja gwarancją sukcesu marki” zatytułowaną „W dobrej wierze” (ang.: The Company behind the Brand II: In Goodness We Trust). W badaniu wzięli udział przedstawiciele 21 krajów z różnych regionów świata. Znaleźli się wśród nich zarówno konsumenci, jak i osoby odpowiedzialne za zarządzanie markami. Zebrane wyniki pozwoliły na sformułowanie tezy, mówiącej o tym, że dzisiejsi klienci coraz częściej oczekują od organizacji nie tylko zadowolenia, ale wręcz wartości dodanej do życia, a co za tym idzie, bacznie przyglądają się działaniom korporacji.

Wyniki badania wskazują, że jednym z głównych czynników wpływających na reputację firmy wśród konsumentów jest to, jak dobre i zdrowe są produkty i usługi firmy oraz wpływają na poprawę ich samopoczucia. Co drugi konsument (47%) uważa, że warunek „dobry dla mnie” jest dla niego bardzo istotny przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Prawie połowa konsumentów coraz częściej wybiera te firmy, które sprawiają, że czują się oni lepiej (46%) i które dbają o ich dobre samopoczucie (43%). W rzeczywistości nie tylko indywidualne korzyści jakie czerpie konsument z produktu, ale także reputacja firmy stanowią główny czynnik decydujący o jego zakupie. Wniosek jest prosty: aby osiągnąć przewagę i sukces rynkowy, nie wystarczy stworzyć dobry produkt i wykreować jego pozytywny wizerunek dzięki reklamie. Należy również zadbać o reputację firmy oraz poszczególnych marek. Dlatego firmy muszą zrobić więcej, aby zintegrować komunikację CSR z przekazem o bezpośrednich korzyściach dla konsumenta.

Badania wykazują również, że responsywność i sposób reakcji firmy są ważne dla konsumentów. 85% przebadanych osób ocenia organizacje obserwując ich reakcje w sytuacji kryzysowej. Odpowiedzialność za własne działania jest według respondentów ważniejsza niż opinie na temat marki publikowane w mediach (76%), czy też opinie pracowników (68%). Proaktywne zarządzanie ryzykiem nigdy nie było tak ważne jak obecnie, dlatego firmy muszą być w ciągłej gotowości, aby móc podjąć działania w każdej chwili i złagodzić lub natychmiast rozwiązać wszystkie problemy i kryzysy.

Raport Reputacja gwarancją sukcesu marki II: W dobrej wierze zawiera także wskazówki dla tych liderów, którzy chcą prowadzić działania biznesowe w świecie, w którym konsumentom zależy nie tylko na zakupie towarów i usług, ale którzy przede wszystkim kierują się reputacją i wiarygodnością marki.

Pełny raport dostępny jest tutaj.