WEBER SHANDWICK NAJCZĘŚCIEJ NAGRADZANĄ AGENCJĄ PR PODCZAS CANNES LIONS FESTIVAL OF CREATIVITY

poniedziałek 27 czerwca, 2016

Weber Shandwick, wiodąca agencja z zakresu komunikacji społecznej i budowania zaangażowania na świecie była najczęściej nagradzaną agencją public relations podczas Festiwalu Komunikacji Kreatywnej w Cannes w 2016 roku (2016 Cannes Lions Festival of Creativity). Agencja zdobyła w sumie sześć Lwów w kategoriach: Cyber, Health & Wellnes , Media i Public Relations.

Szwedzki oddział Weber Shandwick zdobył Złotego, Srebrnego oraz Brązowego Lwa w kategoriach Cyber i Media za kampanię „House of Clicks” zrealizowaną dla Hemnet oraz Srebrnego Lwa za realizację kampanii „Don’t Drink and Dive” dla Trygg-Hansa.

Weber Shanwick zdobył także brązowego Lwa w kategorii Health & Wellnes za kampanię „The Migraine Experience” dla marki Excedrin należącej do GlaxoSmithKline Consumer Healthcare.

Agencja została doceniona zdobywając łącznie 24 Lwy w kategoriach: Creative Data, Cyber, Design, Digital Craft, Direct, Entertainment, Health & Wellness, Innovation, Media, Outdoor, Promo & Activation oraz Public Relations:

„Jesteśmy bardzo dumni z naszego zespołu i naszych klientów, dzięki którym zdobyliśmy największą liczbę nagród w tym roku. Jeszcze bardziej cieszy nas fakt, że nasza kreatywność i zaangażowanie przynosi tak wspaniałe efekty i wyróżnienia, nie tylko w kategorii PR, ale w wielu innych dziedzinach, a to oznacza, że wszystko co robimy jest coraz bardziej zintegrowane” – powiedziała Gail Heimann, prezes Weber Shandwick. – „Dziękuję i gratuluję wszystkim naszym klientom i partnerom za współpracę i pracę zespołową, która zaowocowała wieloma fantastycznymi i skutecznymi kampaniami”.

Jurorzy, Rozmowy Ekspertów w Cannes

Do jury tegorocznego Festiwalu Cannes Lions organizatorzy zaprosili czterech ekspertów z Weber Shandwick.

Valerie Pinto, CEO z Indii oraz Hannes Kerstell, starszy partner i dyrektor wykonawczy z Prime zasiedli w jury konkursu w kategorii PR. Patrick Chaupham, EVP kreatywnej strategii technologicznej był członkiem jury w kategorii Innowacje. Peter Matheson Gay, dyrektor kreatywny Global Health wybierał zwycięzców kategorii  Health & Wellnes oraz był prelegentem podczas panelu Lions Health, gdzie opowiedział o tym, jak wyglądały obrady jury.

Podczas Festiwalu eksperci z Weber Shandwick poprowadzili także wiele paneli dyskusyjnych. Tom Beckman, dyrektor kreatywny Prime i przewodniczący globalnego zespołu kreatywnego w Weber Shandwick przedstawił prezentację „Hope That Your Client Hates Your Ideas” na temat instytucjonalizacji kreatywności i tego dlaczego agencje kreatywne powinny zostać dobrze zbriefowane przez swoich klientów. Firma poprowadziła także konferencję na temat nieśmiertelności marki, której moderatorami byli Ad Age Publisher, Josh Golden oraz Jorn Socquet V-ce prezes marketingu w Anheuser-Bush, Raja Rajamannar CMO Master Card oraz Matheson Gay.

Podczas rozdania nagród w kategorii Health, prezes działu Healthcare Laura Schoen, wraz z Alanem M. Blassberg, reżyserem i producentem filmu dokumentalnego „Pink & Blue: Colors of Hereditary Cancer” oraz z Edem Langiem, dyrektorem Genentech Inc., założycielem i sponsorem Lung Cancer Project, poprowadziła panel „The Slippery Slope to Bias”, którego celem było pokazanie jak radzić sobie z uprzedzeniami w ochronie zdrowia.

Przewodniczący Jack Leslie poprowadził panel dyskusyjny na temat związku pomiędzy rozwojem a kreatywnością we wczesnym dzieciństwie, w którym wzięli także udział Deepa Grover, chief of early childhood development, UNICEF CEE-CIS Regional Office, Sherrie Westin, EVP of global philanthropy at Sesame Workshop oraz Al Rice, chief knowledge officer z Harvard University Center for the Developing Child. Przewodniczący Leslie wziął również udział w panelu dyskusyjnym na temat roli marketingu w realizacji globalnych celów Organizacji Narodów Zjednoczonych.