NIEUSTRASZONE (KREATYWNE) DZIEWCZYNY

czwartek 22 czerwca, 2017

To już drugi z serii tekstów związanych z międzynarodowym festiwalem kreatywności Cannes Lions 2017

Autor: Hafida Abhai

Nikogo chyba nie zaskoczyło, że zainicjowana przez agencję McCann w Nowym Jorku kampania „Fearless Girl” zdobyła  aż 3 statuetki, podczas festiwalu kreatywności Cannes Lions. Co więcej, jej duch stał się symbolem dla całej tegorocznej edycji Festiwalu. W tym roku „nieustraszone dziewczyny” są wszędzie.

Supermodelka Karlie Kloss zaangażowała się w akcję oferującą stypendia dla młodych dziewczyn zainteresowanych programowaniem i informatyką. Z kolei Avery Baker, Dyrektor Działu Marketingu Grupy Tommy Hilfiger, opisała jak w mniej niż pół roku całkowicie odmieniła firmę. W The Girls Lounge kreatywne kobiety biznesu wykonują swoja pracę w trakcie zabiegu manicure. Zrównoważony pod względem płci rozkład jury oceniał pracę w kategoriach The Innovation oraz Creative Data , a nasza przełomowa kampania #BrutalCut, która miała na celu pomoc dziewczynom z Kenii, wygrała dwa Lwy.

Na wczorajszym Śniadaniu dla Kobiet w siedzibie IPG głównym tematem było to, w jaki sposób wymiary tożsamości pierwotnej (tj. płeć, rasa, pochodzenie, orientacja seksualna) prowadzą do dyskryminacji zawodowej kobiet. Wciąż jest dużo do zrobienia – Saddia Zahidi, dyrektor działu parytetów i kapitału ludzkiego na Światowym Forum Ekonomicznym przypomniała delegatom, że proces wyrównywania płac kobiet i mężczyzn postępuje bardzo powoli.

Kobiety wciąż są najbardziej narażone na utratę zatrudnienia w przypadku cyfrowej transformacji ich dotychczasowego miejsca pracy. Potrzebują wsparcia, dostępu do szkoleń i zasobów, by w pełni wykorzystać swój potencjał ekonomiczny i wzbogacić swoje społeczności.

Również w naszej branży musimy popracować nad pełnym wykorzystaniem potencjału kreatywnego kobiet i nad większym zróżnicowaniem zespołu, o czym wielokrotnie wspominano podczas tegorocznego Festiwalu.

W trakcie debaty na temat kobiet w świecie kinematografii, renomowana australijska reżyserka Gillian Armstrong zauważyła, że stereotypy dotyczące poszczególnych ról związanych z płcią sięgają tak daleko, że wpływają na to, kogo uznajemy za „bardziej kreatywnego”.

Mentorzy i branżowe autorytety mają tu dużą rolę do odegrania, lecz chyba najważniejsze jest to, by kobiety czuły się silne i wystarczająco odważne, by mówić głośno i otwarcie o swoich osiągnięciach czy zaletach. Jak to określiła Kathryn Jacob, Dyrektor Generalna Pearl & Dean, kreatywne kobiety powinny częściej chwalić się i mieć własne ambicje. Z kolei Kate Stanners, Chief Creative Officer agencji Saatchi & Saatchi dodała, że odnalezienie i wykształcenie ukrytego kobiecego talentu wymaga dużego, skoncentrowanego wysiłku, który sam z siebie nie nastąpi.

Dzięki równemu traktowaniu kobiet i mężczyzn oraz promowaniu braku stereotypowego postrzegania kobiet zauważamy bardzo pozytywne zmiany w naszej codziennej pracy. Wierzymy, że w niedługim czasie, w naszej branży, osiągniemy prawdziwą równość płci. Jednak do tego czasu, każda z nas powinna stać się bardziej pewną siebie, otwartą i „nieustraszoną” dziewczyną.